Všichni, kdo podnikají na internetu, mají samozřejmě zájem o to, aby bylo jejich podnikání co nejúspěšnější. A takový zájem není žádným webem vzbuzován automaticky. Z čehož samozřejmě vyplývá, že ten, kdo chce úspěšně podnikat, musí nějak zařídit, aby se o jeho nabídku zajímali i ti, kdo ji doposud ignorují, ale kdo by mohli mít zájem. A tak se e-shopy musí postarat o to, aby jejich nabídky doputovaly až k těm, kteří by je mohli využít a kteří by mohli provozovatelům takových internetových obchodů za to zde nabízené platit.
Jenže najít pro svůj internetový obchod dost návštěvníků nebývá v mnoha případech ani trochu jednoduché. Když se uživatelé internetu nějakému webu vyhýbají, pak se mu prostě vyhýbají, a když o něm ani nevědí, těžko se přimějí k tomu, aby zamířili právě sem.
A co pomůže internetové veřejnosti najít zrovna ten e-shop, který má najít? Velice často jedině optimalizace pro internetové vyhledávače. Protože ta dokáže přimět právě vyhledávače, aby daly určitému webu přednost před těmi ostatními. A čím lepší pozici tu odkaz na nějaký web má, tím spíše se dočká zájmu a tím pravděpodobněji se i vyplatí.
A tak majitelé a provozovatelé e-shopů ve svém vlastním zájmu optimalizují. Některým pomáhá podpořit SEO Eshop-rychle, v případě jiných se s úspěchem využívá SEO optimalizace pro Fastcentrik, to podle toho, na které platformě konkrétní e-shop vzniknul. Ale ať tak či onak, je to právě optimalizace pro internetové vyhledávače, která je tím, co jako jediné zajistí mnoha internetovým obchodům výhodně žádoucně vysokou návštěvnost. Jež je prvním krokem na cestě k podnikatelským úspěchům, bez kterého by to v žádném případě nešlo. Protože kdyby určitou nabídku nikdo z lidí nenašel, nemůže si ji ani koupit, nezaplatil by za ni a prodejce by si nevydělal. A to si nemůže nikdo z internetových byznysmenů dovolit.